A Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat adatai szerint 2013-ban becslések szerint 1,2 ezer adminisztratív asszisztens volt Magyarországon. Azonban ez a szám nem tesz különbséget az irodában dolgozó asszisztensek , valamint az online munkatársak növekvő száma között. Valójában a virtuális asszisztensek gyorsan helyettesítik a hagyományos titkárnőket és az irodai személyi vagy adminisztratív asszisztenseket.
A virtuális asszisztens (VA) egy szabadúszó vagy független vállalkozó, aki online dolgozik és különböző feladatokat végez az egyének vagy a vállalkozások számára.
A virtuális asszisztensek sokféle szolgáltatást nyújtanak, ezek hagyományosan:
- adatbevitel,
- tartalomfeltöltés,
- vezetői ütemezés,
- szövegírás,
- tervezés
- és egyéb szolgáltatások.
Általában otthon dolgoznak, sőt, sokan nem is találkoznak ügyfeleikkel személyesen.
Van szakmai tapasztalatod irodai területen, de nem tudod, hogy ezt hogyan is tudnád átültetni a virtuális gyakorlatba?
Jelentkezz a Hogyan indulj el a virtuális asszisztens üzleteddel? online alapozó tréningemre, ahol mindenre választ kapsz, sőt! 100%-os gyakorlati tudást és működő technikákat a virtuális asszisztens vállalkozásod beindításához!
Extrákkal, bónuszokkal!
Tovább a tréning részleteihez és a jelentkezéshez >>
Virtuális asszisztens: előnyök és hátrányok
Míg a Nemzetközi Virtuális Asszisztensek Szövetsége, a Virtuális Asszisztens Hálózati Fórum és más szervezetek azt mondják, hogy a virtuális asszisztensek száma növekszik, nehéz ellenőrizni az erre az iparágra vonatkozó statisztikákat. Sok virtuális asszisztens nem tartozik semmiféle hivatalos szervezethez vagy hálózati csoporthoz.
Mivel a virtuális asszisztensek száma egyre növekszik, ismernünk kell valamennyi kulcsfontosságú előnyt és hátrányt azok számára, akik virtuális asszisztensként dolgoznak, és azok számára, akik együttműködnek velük:
Bárhonnan végezheted a munkád
A virtuális asszisztensként való munkavégzés egyik fő előnye, hogy nem függ a fizikai helyzettől. Ez a rugalmasság lehetővé teszi a virtuális asszisztensek számára, hogy otthonról, kávézókból, könyvtárakból vagy coworking irodákból dolgozzanak. Az egyetlen követelmény egy internetkapcsolat, számítógép/laptop vagy telefon.
A virtuális asszisztens szakma minden olyan vállalkozás számára előnyös, amely képes bármilyen helyről dolgozni. A világ minden tájáról érkezhetnek megbízók a virtuális asszisztensekhez, és tökéletesen illeszkedhetnek a vállalkozásukhoz.
Egy másik bónusz: A munkaadóknak nem kell irodai helyeket, berendezéseket vagy egyéb lényeges és költséges anyagokat biztosítaniuk a virtuális asszisztensek számára.
A termelékenység növelése
A kutatások azt mutatják, hogy a távoli dolgozók termelékenyebbek.
A Harvard Business Review által elemzett tanulmány kimutatta, hogy az otthon dolgozó alkalmazottak 13,5 százalékkal több hívást tartottak a Ctrip call centerén, összehasonlítva az irodában dolgozókkal. Egy tanulmány a TINYpulse-tól azt publikálta, hogy a távoli dolgozók 91 százaléka úgy érzi, hogy otthon termelékenyebb. A virtuális asszisztensek sem szenvednek az irodai zavaró tényezőktől, és hatékonyabban dolgoznak otthonról. A feladatokat más feladatok köré szervezhetik, hogy produktívabbak legyenek, ezáltal több feladatot végezzenek. Ráadásul nem kell aggódniuk a hosszú ingázások miatt a munkahelyre, amelyek elpazarolják az idejüket. A termelékenység növelése előnyt jelent mind a vállalatok, mind a virtuális asszisztensek számára.
Alacsonyabb költségek
A virtuális asszisztenseket igénybe vevő vállalatok alacsonyabb költségeket élveznek: nem kell semmilyen felszerelést, fizetett képzést/szabadságot/betegállományt vagy bónuszt biztosítani.
A vállalatok pénzt takarítanak meg (pl.: járulékok, adók, rezsi költség), ha szabadfoglalkozású virtuális asszisztenseket vesznek fel a teljes munkaidőben alkalmazottak helyett.
A kommunikáció fontossága
A kommunikáció mind a vállalatok, mind a virtuális asszisztensek számára problémát jelenthet. A menedzser nem tud csak úgy belépni a virtuális asszisztens szobájába, és kérni egy sürgős részfeladatot, kimutatást egy projektről. Hasonlóképpen, a virtuális asszisztens sem tudja megállítani a cégvezetőt a vállalat folyosóján, hogy gyors egyeztetést tartson fontos találkozók ütemezéséről.
A együttműködés gyakorlatilag megköveteli a vállalatok és a virtuális asszisztensek közötti kommunikációt szolgáló rendszerek használatát.
Az e-mailek, telefonhívások, alkalmazások és feladatkezelő programok fontos eszközei annak, hogy a virtuális asszisztensek kapcsolatban maradjanak ügyfeleikkel, megbízóikkal és viszont. Azonban a személyes interakció hiánya néha nehézséget is jelenthet.
Együttműködési garancia
A szabadúszó portálok virtuális asszisztens profiljának gyors áttekintése azt mutatja, hogy a virtuális asszisztensek gyakran több projekten dolgoznak egy időben, és akad, akiknek rövid távú feladatokat látnak el.
Valójában a virtuális asszisztensek számára a munka folyamatosságának bizonytalansága nagy kérdés.
A virtuális asszisztens részéről a munka bármikor véget érhet. De ez mindkét irányba érvényes: a virtuális asszisztenssel egy vállalkozás bármikor befejezheti együttműködését. Bár a szerződések némi védelmet nyújtanak, a szabadúszó virtuális asszisztens nem kap végkielégítést, és ebben az iparágban sem léteznek védőhálók. Ráadásul a virtuális munka személyes interakciójának hiánya megkönnyítheti a szerződés felbontását, mivel sem a cégnek, sem a munkavállalónak nem kell fizikálisan látnia a másik felet.
Ezt mind azért érdemes figyelembe venni, mert a virtuális asszisztensek száma egyre növekszik, és egyre jobban helyettesítik a hagyományos irodai alkalmazottakat.
Bár a távoli online munkaerőnek számos előnye van, vannak olyan hátrányai is, amelyeket figyelembe kell venni.
Felkeltette érdeklődésedet a virtuális asszisztenskedés?
ISMERD MEG AZT A 7 LÉPÉST, AMI ELINDÍT EGY SIKERES VIRTUÁLIS ASSZISZTENS VÁLLALKOZÁS LÉTREHOZÁSÁBAN.
TÖLTSD LE AZ INGYENES „HOGYAN VÁLHATSZ A LEGGYORSABBAN VIRTUÁLIS ASSZISZTENS VÁLLALKOZÓVÁ” ÚTMUTATÓT ÉS KÉSZÜLJ FEL A VÁLLALKOZÓI ÉLETRE!