Oldal kiválasztása

A Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat adatai szerint 2013-ban becslések szerint 1,2 ezer adminisztratív asszisztens volt Magyarországon. Azonban ez a szám nem tesz különbséget az irodában dolgozó asszisztensek , valamint az online munkatársak növekvő száma között. Valójában a virtuális asszisztensek gyorsan helyettesítik a hagyományos titkárnőket és az irodai személyi vagy adminisztratív asszisztenseket.

A virtuális asszisztens (VA) egy szabadúszó vagy független vállalkozó, aki online dolgozik és különböző feladatokat végez az egyének vagy a vállalkozások számára.

A virtuális asszisztensek sokféle szolgáltatást nyújtanak, ezek hagyományosan:

  • adatbevitel,
  • tartalomfeltöltés,
  • vezetői ütemezés,
  • szövegírás,
  • tervezés
  • és egyéb szolgáltatások.

Általában otthon dolgoznak, sőt, sokan nem is találkoznak ügyfeleikkel személyesen.

Virtuális asszisztens: előnyök és hátrányok

Míg a Nemzetközi Virtuális Asszisztensek Szövetsége, a Virtuális Asszisztens Hálózati Fórum és más szervezetek azt mondják, hogy a virtuális asszisztensek száma növekszik, nehéz ellenőrizni az erre az iparágra vonatkozó statisztikákat. Sok virtuális asszisztens nem tartozik semmiféle hivatalos szervezethez vagy hálózati csoporthoz.

Mivel a virtuális asszisztensek száma egyre növekszik, ismernünk kell valamennyi kulcsfontosságú előnyt és hátrányt azok számára, akik virtuális asszisztensként dolgoznak, és azok számára, akik együttműködnek velük:

Bárhonnan végezheted a munkád

A virtuális asszisztensként való munkavégzés egyik fő előnye, hogy nem függ a fizikai helyzettől. Ez a rugalmasság lehetővé teszi a virtuális asszisztensek számára, hogy otthonról, kávézókból, könyvtárakból vagy coworking irodákból dolgozzanak. Az egyetlen követelmény egy internetkapcsolat, számítógép/laptop vagy telefon.

A virtuális asszisztens szakma minden olyan vállalkozás számára előnyös, amely képes bármilyen helyről dolgozni. A világ minden tájáról érkezhetnek megbízók a virtuális asszisztensekhez, és tökéletesen illeszkedhetnek a vállalkozásukhoz.

Egy másik bónusz: A munkaadóknak nem kell irodai helyeket, berendezéseket vagy egyéb lényeges és költséges anyagokat biztosítaniuk a virtuális asszisztensek számára.

A termelékenység növelése

A kutatások azt mutatják, hogy a távoli dolgozók termelékenyebbek.

A Harvard Business Review által elemzett tanulmány kimutatta, hogy az otthon dolgozó alkalmazottak 13,5 százalékkal több hívást tartottak a Ctrip call centerén, összehasonlítva az irodában dolgozókkal. Egy tanulmány a TINYpulse-tól azt publikálta, hogy a távoli dolgozók 91 százaléka úgy érzi, hogy otthon termelékenyebb. A virtuális asszisztensek sem szenvednek az irodai zavaró tényezőktől, és hatékonyabban dolgoznak otthonról. A feladatokat más feladatok köré szervezhetik, hogy produktívabbak legyenek, ezáltal több feladatot végezzenek. Ráadásul nem kell aggódniuk a hosszú ingázások miatt a munkahelyre, amelyek elpazarolják az idejüket. A termelékenység növelése előnyt jelent mind a vállalatok, mind a virtuális asszisztensek számára.

Alacsonyabb költségek

A virtuális asszisztenseket igénybe vevő vállalatok alacsonyabb költségeket élveznek: nem kell semmilyen felszerelést, fizetett képzést/szabadságot/betegállományt vagy bónuszt biztosítani.

A vállalatok pénzt takarítanak meg (pl.: járulékok, adók, rezsi költség), ha szabadfoglalkozású virtuális asszisztenseket vesznek fel a teljes munkaidőben alkalmazottak helyett.

A kommunikáció fontossága

A kommunikáció mind a vállalatok, mind a virtuális asszisztensek számára problémát jelenthet. A menedzser nem tud csak úgy belépni a virtuális asszisztens szobájába, és kérni egy sürgős részfeladatot, kimutatást egy projektről. Hasonlóképpen, a virtuális asszisztens sem tudja megállítani a cégvezetőt a vállalat folyosóján, hogy gyors egyeztetést tartson fontos találkozók ütemezéséről.

A együttműködés gyakorlatilag megköveteli a vállalatok és a virtuális asszisztensek közötti kommunikációt szolgáló rendszerek használatát.

Az e-mailek, telefonhívások, alkalmazások és feladatkezelő programok fontos eszközei annak, hogy a virtuális asszisztensek kapcsolatban maradjanak ügyfeleikkel, megbízóikkal és viszont. Azonban a személyes interakció hiánya néha nehézséget is jelenthet.

Együttműködési garancia

A szabadúszó portálok virtuális asszisztens profiljának gyors áttekintése azt mutatja, hogy a virtuális asszisztensek gyakran több projekten dolgoznak egy időben, és akad, akiknek rövid távú feladatokat látnak el.

Valójában a virtuális asszisztensek számára a munka folyamatosságának bizonytalansága nagy kérdés.

A virtuális asszisztens részéről a munka bármikor véget érhet. De ez mindkét irányba érvényes: a virtuális asszisztenssel egy vállalkozás bármikor befejezheti együttműködését. Bár a szerződések némi védelmet nyújtanak, a szabadúszó virtuális asszisztens nem kap végkielégítést, és ebben az iparágban sem léteznek védőhálók. Ráadásul a virtuális munka személyes interakciójának hiánya megkönnyítheti a szerződés felbontását, mivel sem a cégnek, sem a munkavállalónak nem kell fizikálisan látnia a másik felet.

Ezt mind azért érdemes figyelembe venni, mert a virtuális asszisztensek száma egyre növekszik, és egyre jobban helyettesítik a hagyományos irodai alkalmazottakat.
Bár a távoli online munkaerőnek számos előnye van, vannak olyan hátrányai is, amelyeket figyelembe kell venni.

 

Bizonytalan vagy, hogy elindulj-e virtuális asszisztensként? Nem tudod, hogy neked való-e a vállalkozósdi? Van szakmai tapasztalatod irodai területen, de nem tudod, hogy ezt hogyan is tudnád átültetni a virtuális gyakorlatba? Kérj tőlem egy konzultációt, és mindent a helyére teszünk benned! Jelentkezz online konzultációra az alábbi e-mail címen: andrea@aktivvirtualisasszisztens.hu 

A jelentkezésedet követően kiküldök neked egy kérdőívet, melynek kitöltése után a megbeszélt időpontban megtartjuk a konzultációt. 60 perc 5.490Ft (alanyi áfa mentes).(A NAGY VA-BOOM ebook vásárlóimnak csak 3.900Ft!)

 

Vedd meg még ma “A NAGY VA BOOM – Hogyan teremts magadnak átlagon felüli egzisztenciát Aktív Virtuális Asszisztensként” című könyvet ajándék Üzleti tervezővel + AVA Univerzum zárt megvalósító csoporttagsággal!

A Nagy Va-Boom - Hogyan teremts magadnak átlagon felüli egzisztenciát Aktív Virtuális Asszisztensként

A Nagy Va-Boom – Hogyan teremts magadnak átlagon felüli egzisztenciát Aktív Virtuális Asszisztensként

A cikk írója Lukáts Andrea – Az Adminisztrátor Virtuális Asszisztens vezetője, az AVA-Aktív Virtuális Asszisztens képzési rendszer alapítója, szakmai vezetője. 2013-ban kezdtem el itthon, Magyarországon Virtuális Asszisztensként tevékenykedni. Azóta is egyre sikeresebb VA vállalkozásomat vezetem, melynek keretén belül 2018-ban már csapattagjaimmal együtt egyre több bátor vállalkozónak segítjük mindennapi munkáját. Célom, hogy a magyarországi leendő vagy kezdő VA-knak segítő kezet nyújtsak oktatóanyagaimmal, workshopjaimmal, írásaimmal és az évek során megszerzett tapasztalataim, tudásom átadásával. Legyél Te is AVA!