Oldal kiválasztása

Mind jöttünk valahonnan, mindenki máshonnan és máshogy indult. Mind tartunk valahová… és amikor emberek és sorsok találkoznak, kiderülhet, hogy közös a cél. Mint esetünkben is.
Mi vagyunk az AVA, azaz az Aktív Virtuális Asszisztens csapata. Igen, mind máshonnan jöttünk. Mindannyiunk a saját vállalkozását építi – mely még véletlenül sem ugyanaz a szakma-, de amíg nem találkoztunk, nem is tudtuk, hogy egyívásúak vagyunk. Másként gondolkodók, talán még idealisták is kicsit. Van, akinek a szervezés a lételeme, van, aki hihetetlen dolgokra képes a WordPress-szel és van, aki a szavakat bűvöli gondolattá.

A mi célunk a virtuális asszisztencia, mint teljes értékű szakma elfogadtatása, népszerűsítése, valamint képzése. Ezen kívül azt is szeretnénk elérni, hogy a virtuális asszisztencia, mint az önfoglalkoztatás egyik legkézenfekvőbb formája beágyazódjon a köztudatba.

Hogy miért látjuk ennek szükségét?

• Ez a foglalkozás tőlünk nyugatabbra már komoly hagyománnyal rendelkezik, ám a hazai munkaerőpiacon még gyerekcipőben jár, jóformán ismeretlen.
• Tanítása és képzése, szakmai felkészítése gyakorlatilag nulla.
• A hazai szakképzett munkaerő hiánya hatalmas méreteket öltött, ez alól az asszisztencia, adminisztráció sem kivétel.
• Egyre nagyobb az igény az önfoglalkoztatásra.
• Hihetetlen mennyiségű kiaknázatlan potenciál van az emberekben – csak még nem tudnak róla!

A szocrendszerből visszamaradt munkaadó-munkavállaló viszony már nem állja meg a helyét, sőt, túlhaladott állapot. Az internet és a hordozható számítógépek korában számtalan adminisztrációval, asszisztenciával kapcsolatos feladat elvégezhető otthonról is, mégpedig sokkal gyorsabban és pontosabban. Ennek feltétele persze a szemléletváltás, mely az időgazdálkodással együtt a virtuális asszisztencia alapja, de erről majd később fogunk beszélni.

A körülmények is megváltoztak. Az a kétoldali elkötelezettség, mely régen alapértelmezett volt, mára – kevés kivételtől eltekintve- csak a feudális hierarchiát és elvárás rendszert őrizte meg. A munkavállalók azonban, főleg a fiatalabbak egyre öntudatosabbak és tudatosabbak. Már nem lehet egy állás betöltésével még öt másikat a nyakukba varrni. Egyszerűen felállnak az első alkalommal és veszik a kabátjukat. Vagy el sem vállalják a munkát. Már nem lehet őket azzal sakkban tartani, hogy van a helyükre tíz másik jelentkező. Jó hegy egy akad. Akkor is felállnak, és máshol kamatoztatják képességeiket. Talán éppen távmunkában, virtuális asszisztensként.

A megváltozott körülmények miatt egyre nagyobb az igény az önfoglalkoztatásra is, ám sokan nincsenek tisztában a képességeikkel és készségeikkel. Az is az AVA életre hívása mellett szól, hogy számtalan ember önhibáján kívül és életkorától függetlenül képtelen boldogulni a hagyományos munkaerőpiacon.

A sztereotípiák mentén fogalmazva

Ha fiatal:

  • Nem rendelkezik elég tapasztalattal,
  • Tipikus Y-generációs,
  • Tuti, hogy lelép egy éven belül,
  • Hírből sem ismeri a céges lojalitást,
  • Nagy ívben tesz a hierarchiára
  • Önálló véleménye van, aminek nem fél hangot adni.
  • Visszabeszél.

Ha családja van:

  • Nem akar túlórázni,
  • Akkor is fizetni kell utána a járulékokat, és persze a járandóságát, ha éppen betegszabadságon van a gyerekekkel, akik stafétaként adják át egymásnak az aktuális influenzát.
  • Horribile dictu, elmegy szülni! Már megint!
  • Van önálló véleménye, de magában puffog, kávészünetben sutyorog, rombolja a morált.

Ha érett korú:

  • A nyugdíj árnyéka ott lebeg felette,
  • Nem lehet hajnali háromkor azzal felkelteni, hogy szálljon fel a következő gépre, mert kiszervezték a telesales-t Indiába,
  • Rögzült, nehezen vagy egyáltalán nem változtatható munkastílusa van,
  • Nem illik a „fiatalos és lendületes” csapatba,
  • Mindenről meg van a véleménye, akkor is, ha nem kérdezték.
  • Azt hiszi, kora okán ő a főnök.
  • Mindenki más is elhiszi neki, hogy ő a főnök.

A sztereotípiáktól elvonatkoztatva

Magyarországon az a paradox helyzet állt elő, hogy bár volna betöltendő munkakör, nincs rá megfelelően képzett, releváns szakmai kompetenciák birtokában lévő munkaerő. Vagy, ha van is, nem veszik fel – a már említett sztereotípiák miatt. Az önfoglalkoztatás tehát kézenfekvő megoldás lehet mindenki számára.

Az AVA azt a sztereotípiát is szeretné kiirtani a magyar köztudatból, ami a távmunkában dolgozókat – tehát a virtuális asszisztenseket is – pejoratív kontextusba helyezi. Az online projektmenedzsment rendszerek használatának elsajátításával a zökkenőmentes és hatékony együttműködés olyan fokát ismerhetitek meg az AVA segítségével, amiről eddig – akár munkaadóként, akár munkavállalóként- valószínűleg csak álmodtatok.

Szeretnénk letenni egy olyan támogató közösség alapjait, amiben nemcsak a virtuális asszisztencia, mint szakma képzése a cél, hanem egy tudatos, pozitív attitűd elsajátítása is, ami, úgy hisszük, nélkülözhetetlen az élethez.

És, hogy mi a hitvallásunk?

Aranyosi Ervin: Hogyan juss a csúcsra?

Van, kit a kitartás felrepít a csúcsra,
s ha lekerül onnan, fel tud mászni újra,
mert tudja a módját, rájött a nyitjára,
s nem azért, mert erről van bizonyítványa.
Jóval inkább azért, mert a célja hajtja,
szívesen tesz érte, elérni akarja.
És amikor fentről nézi a világot,
büszke lesz magára, mennyi mindent látott!
Jó érzéssel telve, sokan visszamásznak,
s szeretet vezetve, segítenek másnak.
Az ilyen emberek igazán gazdagok,
és a társaikban kincseket hagynak ott.

S vannak olyanok, kik egymás hátán másznak,
másokon taposva, mindent leigáznak,
fentről pökhendien nézik le a többit,
mindazt, ki sikerért ugyanúgy vergődik.
Ám ők sem maradnak örökre a csúcson,
mert lesz, ki azért jön, hogy még feljebb jusson.
és a csúcsra törők egymást lökik mélybe,
mert csak így juthatnak a csúcs közelébe.
Harc így az életük, örök félelemmel,
nem tud megpihenni nyugtalan az ember.
Bizony, aki így él, végtelen magányos,
nem tartozik soha, senki táborához.

Rajtad áll a döntés, hogy juss fel a csúcsra?
Önzőn, magányosan, vagy másokat húzva?
Aki nem törődik mások életével,
az csak pillanatra, röpke percre ér fel,
aztán bús magánya zúgó mélybe húzza,
szívét szakadékban biztos összezúzza.
Ám aki társakkal, közösséggel ér fel,
az már kezdeni tud mást is életével.
Mert, ha segítettél, ott lesz majd a csapat,
a segítő kézre válasz mindig akad.
Összefogódzkodva erősebb az ember,
és bármit elérhet egy kis szeretettel!

 

Bizonytalan vagy, hogy elindulj-e virtuális asszisztensként? Nem tudod, hogy neked való-e a vállalkozósdi? Van szakmai tapasztalatod irodai területen, de nem tudod, hogy ezt hogyan is tudnád átültetni a virtuális gyakorlatba? Kérj tőlem egy konzultációt, és mindent a helyére teszünk benned! Jelentkezz online konzultációra az alábbi e-mail címen: andrea@aktivvirtualisasszisztens.hu 

A jelentkezésedet követően kiküldök neked egy kérdőívet, melynek kitöltése után a megbeszélt időpontban megtartjuk a konzultációt. 60 perc 5.490Ft (alanyi áfa mentes).(A NAGY VA-BOOM ebook vásárlóimnak csak 3.900Ft!)

 

Vedd meg még ma “A NAGY VA BOOM – Hogyan teremts magadnak átlagon felüli egzisztenciát Aktív Virtuális Asszisztensként” című könyvet ajándék Üzleti tervezővel + AVA Univerzum zárt megvalósító csoporttagsággal!

A Nagy Va-Boom - Hogyan teremts magadnak átlagon felüli egzisztenciát Aktív Virtuális Asszisztensként

A Nagy Va-Boom – Hogyan teremts magadnak átlagon felüli egzisztenciát Aktív Virtuális Asszisztensként

 

A cikk írója Kovács “RHEWA” Andrea – Kreatív és marketing szövegíró, az AVA szövegírás moduljának szakértő oktatója Jellemzően facebook posztok, blogok, cikkek, SEO-szövegek írásával foglalkozom. A munkám egyik legszebb eredménye, hogy felszabadíthatom azokat a KKV-szektorban tevékenykedő vállalkozókat a szövegírás terhe alól, akiknek arra sem idejük, sem kapacitásuk nincsen, vagy csupán nehézséget okoz számukra a kommunikáció e különleges fajtája. 2008 óta tanulom – és alkalmazom- a szövegírás és az online kommunikáció elméleti és gyakorlati finomságait. 2012 óta jellemzően a PR/marketing, értékesítés-támogató tartalommarketing, hagyományos és online kommunikáció területén dolgoztam online portáloknál, könyv- és újságkiadóknál, cégeknél és magánvállalkozóknál. Vallom, hogy egy szövegíró nemcsak a szakmai tudását és ismereteit használja fel, de a személyiségével is dolgozik; arra törekszik, hogy fejlessze azt. Ez nekem többek között azt is jelenti, hogy eredendő, belső igényből fakadóan nem csupán értékesítés-támogató tartalommarketing céljára készülő szövegek írásával foglalkozom, hanem ún. kreatív írással is. A publicisztika és az irodalom számtalan stílusát, formáját fel lehet és fel is kell használni marketingszöveg írására is. Ez az a plusz, ami garantáltan ki fogja emelni az adott szöveget a megszokott szóhasználattal és metódussal operáló reklámok, hirdetések és szövegek – a.k.a. reklámzaj- közül.