Oldal kiválasztása

Lehet, hogy éppen eddig-eddig-és eddig vagy a 8-5-ig tartó munkáddal, az oda és vissza tartó ingázással és csak kergeted a boldogságot (és a pénzt). Talán épp most vesztetted el a munkádat, és hirtelen átértékelted az alkalmazotti lét “biztosságát”. Vagy éppen egy kis plusz bevételre lenne szükséged egy nagy álmod megvalósításához, vagy váratlan kiadás lépett fel, ami szükségessé tette a család havi bevételének növelését.

Bármi is legyen az oka, sokszor nincs időnk alaposan, elég időt hagyva előkészíteni a dolgokat. Igaz ez egy vállalkozás beindítására is. Ekkor cselekedni kell!

Én most ahhoz nyújtok Neked segítséget, hogy hogyan tudsz egy virtuális asszisztens (VA) vállalkozást a lehető leghamarabb elindítani.

 

1. Váltsd ki a vállalkozóit és intézz el minden jogi és adózási dolgot

Ez az első lépés. Mivel a VA szakma szabadúszó vállalkozói létforma szerint tevékenykedik az üzleti életben, ezért kizárólag szabályosan, a jogi és adózási kötelezettségeknek eleget téve folytasd a tevékenységed. Legyél számlaképes, megbízható, törvénytisztelő, becsületes. Ha ez valamilyen akadályba ütközik esetedben, akkor én nem ajánlom, hogy belekezdj a munkába (vállalkozásba). Legyél Te is felelős gondolkodású vállalkozó, csak így érdemes hosszú távon fennmaradni az üzleti életben.

 

2. Tedd le a vállalkozásod sziklaszilárd alapjait

Egy házat sem a tetőnél kezdesz építeni… az alapozást még a legégetőbb szükség esetén se hagyd ki! Muszáj lefektetned azokat az alap értékeidet, melyek meghatároznak Téged, mint VA, és így meghatározzák a vállalkozásodat is. Írd le magadnak egy füzetbe, vagy nyiss egy Word doksit, és határozd meg ezeket:

  1. Ki a célcsoportod, az ideális ügyfeled?
  2. Milyen szolgáltatásokat tudsz most azonnal önbizalommal, magabiztosan, biztos szakmai tudással kínálni?
  3. Milyen pénzügyi, finanszírozási lehetőségeid, eszközeid vannak, amivel biztosítani tudod a felelős vállalkozás létrejöttét?
  4. Milyen indítási költségeid vannak? (munkaeszközök, domain és tárhelyköltségek, stb.)
  5. Mennyi időt tudsz azonnal a munkára fordítani?

Ez a minimum, amit át kell gondolnod, le kell fektetned ahhoz, hogy kezdeni tudj szabadúszó VA-ként. Én úgy gondolom, hogy ennél sokkal többet kell(ene) egy vállalkozás elindításához megtenni, de mivel most nem a legideálisabb helyzetet nézzük, ezért kezdetnek ennyi elég.

Ha már tudod, hogy kinek, mit fogsz nyújtani, már nem is lesz annyira bonyolult az első ügyfeledet megszerezni.

 

3. Dolgozd ki az ügyfélszerzési folyamatodat

Mielőtt bekopogtatna az első ügyfeled a monitorodon, vázold fel, hogy milyen folyamatokon fogod átvezetni őt, mielőtt belekezdenétek az együttműködésbe. Úgy értem, hogy mi fog történni, ha ír neked egy érdeklődő megkeresést? Mit fogsz neki legelőször elküldeni? Mi lesz az ajánlatadás utáni lépés?

Egy példám az ügyfélszerzési folyamatra:

  1. A leendő ügyfeled eljut hozzád.
  2. Megtudod, hogy mik az igényei, és te hogyan tudsz hozzá igazodni.
  3. Felveszed vele a kapcsolatot, ha adott telefonszámot, én azt javaslom, hogy hívd fel legelőször.
  4. A beszélgetés során megismered őt, felteszitek egymásnak a tisztázandó kérdéseiteket.
  5. Ha minden stimmel, akkor elküldöd neki az ajánlatodat a szerződéstervezeteddel.
  6. Miután visszaküldte az aláírt szerződést, már kezdheted is a munkát.

 

4. Keress meg vállalkozókat, akiknek segíthetsz

Tapasztalatom szerint a vállalkozók sokkal bátrabban fordulnak ahhoz a VA-hoz, akinek vannak elégedett ügyfélvéleményei, referenciái. Keress meg olyan vállalkozókat, akiknek tudsz úgy dolgozni, bizonyos feladatokat elvégezni, vagy egy mini projektet végigvinni, hogy cserébe pozitív véleményt kérsz, referenciát, amit kitehetsz a weboldaladra, kommunikálhatsz a közösségi felületeidet.

Ha ilyet csinálsz, javaslom, hogy ne csökkentett áron vállald, hanem add oda ingyen, ez sokkal nagyobbat üt, mintha pár százalék kedvezményt adnál nekik.

Ingyen munka, miiiii? Igen, jól olvastad! Persze ne egy féléves együttműködést adj oda ingyen, olyat vállalj, ami gyorsan hat, rövid ideig tart, és nem fedi le az egész kapacitásodat. Hidd el, hogy ezzel kinyitsz egy ajtót, ahol a többi fizető ügyfél is be tud kukucskálni.

Csak azért, hogy a helyén kezeld az ingyen munkát, leírom, hogy ez neked konkrétan milyen hozadékkal bír:

  1. Teszteled magad, a folyamataidat, csiszolod az együttműködés folyamatát -> az éles ügyfélnél nem leszel már botladozó őzgida, aki riadtan néz körbe, hogy mit is kéne tennie.
  2. Hatékony marketing -> az ilyen akciók futótűzként terjednek el a Facebookon, és a vállalkozók körében. Ezáltal meg is ismerik a szolgáltatásaidat, és nem utolsó sorban Téged, mint VA-t.
  3. Ajánlások = bizalombomba -> attól a vállalkozótól, akivel így kezded a munkát, biztos lehetsz benne, hogy ajánlást is fogsz kapni. És ez az, amire minden VA vár! Az ügyfeleid ajánlása bombabiztos ügyfélszerzési mód.
  4. Fizetős ügyfél is lehet belőle -> ki mondta, hogy neki mindörökké ingyen kell dolgoznod? Miután letelt az ingyenes ajánlatod, nyugodtan folytathatjátok a közös munkát, már mint fizetős ügyfél. Hoppá, máris egy bevételi forrás!

 

5. Térj vissza az alapokhoz

Ha megvan a tesztvállalkozód (4. pont), akkor a munkavégzés közben térj vissza az alapokhoz (2. pont). Mivel itt már hús-vér tapasztalással fogsz rendelkezni, átértékelheted, átírhatod az akkor még elméleti ismeretek alapján lefektetett alapjaidat. Rájöttél, hogy Te bizony még mást is tudsz nyújtani a felsorolt szolgáltatásaidon kívül? Nosza, írd fel! Változott időközben a kapacitásod? Gyorsabban tudsz egyes feladatokat elvégezni, mint azt előre megsaccoltad? Hurrá, írd át!

Összefoglalva egy virtuális asszisztens vállalkozás elindításának leggyorsabb módja az alapok létrehozása, és az ugrás! Nincs mire várnod! Cselekedj, lépj egyet előre, csináld meg, kezdj bele! Máshogy csak egy kergetett álom marad…

 

Bizonytalan vagy, hogy elindulj-e virtuális asszisztensként? Nem tudod, hogy neked való-e a vállalkozósdi? Van szakmai tapasztalatod irodai területen, de nem tudod, hogy ezt hogyan is tudnád átültetni a virtuális gyakorlatba? Kérj tőlem egy konzultációt, és mindent a helyére teszünk benned! Jelentkezz online konzultációra az alábbi e-mail címen: andrea@aktivvirtualisasszisztens.hu 

A jelentkezésedet követően kiküldök neked egy kérdőívet, melynek kitöltése után a megbeszélt időpontban megtartjuk a konzultációt. 60 perc 5.490Ft (alanyi áfa mentes).(A NAGY VA-BOOM ebook vásárlóimnak csak 3.900Ft!)

Vedd meg még ma “A NAGY VA BOOM – Hogyan teremts magadnak átlagon felüli egzisztenciát Aktív Virtuális Asszisztensként” című könyvet ajándék Üzleti tervezővel + AVA Univerzum zárt megvalósító csoporttagsággal!

A Nagy Va-Boom - Hogyan teremts magadnak átlagon felüli egzisztenciát Aktív Virtuális Asszisztensként

A Nagy Va-Boom – Hogyan teremts magadnak átlagon felüli egzisztenciát Aktív Virtuális Asszisztensként

A cikk írója Lukáts Andrea – Az Adminisztrátor Virtuális Asszisztens vezetője, az AVA-Aktív Virtuális Asszisztens képzési rendszer alapítója, szakmai vezetője. 2013-ban kezdtem el itthon, Magyarországon Virtuális Asszisztensként tevékenykedni. Azóta is egyre sikeresebb VA vállalkozásomat vezetem, melynek keretén belül 2018-ban már csapattagjaimmal együtt egyre több bátor vállalkozónak segítjük mindennapi munkáját. Célom, hogy a magyarországi leendő vagy kezdő VA-knak segítő kezet nyújtsak oktatóanyagaimmal, workshopjaimmal, írásaimmal és az évek során megszerzett tapasztalataim, tudásom átadásával. Legyél Te is AVA!