Oldal kiválasztása

Nem újdonság, hogy manapság az internet uralja a világot. Több, mint 3 milliárd ember fér az internethez világszerte asztali számítógéppel, mobileszközökkel, laptoppal…és az eszközvariációk egyre szélesebb skálával fognak rendelkezni hamarosan.

Függetlenül a tartózkodási helyedtől vagy a vállalkozásod témájától elengedhetetlen, hogy weboldallal rendelkezz. Néztünk is erre 9+1 okot az előző cikkemben.

Egy weboldal segítségével online, határok és időkorlát nélkül, bárkinek értékesítheted a termékedet, szolgáltatásodat. Ám egy weboldal nem csupán értékesítésre hivatott, sokkal inkább elsősorban értéket ad a vevőid számára.

 

Indulási tippek a weboldalad biztos megalapozásához

 

Tárhely gondos kiválasztása és a domain név

 

Ez az alap és talán a legfontosabb lépés. Körültekintően kell tárhelyet választanunk, és a számodra megfelelő domaint megvásárolni. Itt megnézheted, hogy a kitalált domain neved foglalt-e már.

Szempontok, amiket figyelj a tárhely kiválasztásánál:

  1. Megfelelő-e a tárhely mérete a létrehozandó weboldalad és annak tartalmai számára?
  2. Mennyire ajánlják az adott tárhelyet mások, mik róla a vélemények, visszajelzések?
  3. Milyen ügyfélszolgálata van, van-e ügyelet este, hétvégén, ünnepnapokon? (ez azért kardinális kérdés, mert valószínűleg a tartalmaidat vagy új blogcikket akkor lesz időd feltölteni, amikor mások pihennek pl. este, hétvégén vagy ünnepnapokon.)
  4. Ha külföldi tárhelyszolgáltatót szemelsz ki, mindenképp ellenőrizd, hogy beszélnek-e egy általad beszélt nyelven. Magyar tárhelyeknél természetesen ilyen probléma nincs.
  5. Adnak-e hozzá e-mail címet? Ha igen, mennyit tudsz beállítani rá?
  6. Van-e benne SSL tanúsítvány, vagy külön kell megrendelni?
  7. Jár-e hozzá domain? Ha igen, mennyi?

Ha szeretnél személyes tanácsadást tárhely témában, nézd meg Judittal tartott közös webinárunkat az AVA Facebook oldalán – kattints ide a webinárhoz.

 

Mit válassz? Ingyenes vs fizetős weboldalak összehasonlítása

 

Létezik olyan megoldás, hogy pénzbefektetés nélkül csinálj meg egy weboldalt magadnak. Legalábbis ezt gondolhatod az alapján, amit kommunikálnak az interneten. Nincs is vita ebben, természetesen vannak olyan weboldalkészítő alkalmazások, ahol valóban pénzköltés nélkül csinálhatsz weboldalt. A tisztánlátás kedvéért összehasonlítottam a lényeget, hogy valójában hogy néz ki ez a gyakorlatban.

Ingyenes weboldal:

Előnyei:

  • befektetés nulla forint
  • szerkesztőfelülete általában nagyon egyszerű, ún. drag and drop (húzd és vidd) rendszerrel szerkeszthető, mint egy kirakós
  • nem kell hozzá semmilyen szaktudás, előzetes kurzus, iskola, hogy tudj szerkeszteni benne
  • gyorsan kivitelezhető egy alap weboldal
  • szakember bevonása nem szükséges

Hátrányai:

  • általában minimális tárhely áll a rendelkezésedre, ami az oldal betöltésének lassúságát is okozhatja, ha komolyan veszed a tartalomírást, az érték adást, és nem egy szimpla sablonos, sosem változó weboldalt szeretnél a vállalkozásodnak
  • valószínűleg nincs hozzá domain – tehát nem tudsz egy vallalkozasodneve.hu domaint beilleszteni, hanem a regisztrált fiókod neve + az ingyenes szerkesztő márkaneve lesz az URL sávban
  • ingyenes reklámfelületet adsz az ingyenes szerkesztő vállalkozásnak, egy hirdetési sávban fog megjelenni a saját reklámjuk
  • nincs hozzá e-mail, tehát maradhatsz a gmail.com címnél, ami üzleti szempontokat figyelembe véve nem előnyös
  • ha nem kicsinyíted le kellőképpen a felrakott képeket, akkor azok nagyjából lefojthatják az oldalad betöltését (ugye ismered a statisztikát, hogy egy érdeklődő kb 2 mp-et vár az oldaladra, és ha nem történik addig semmi, már ott sincs)

Ezek az előnyök és hátrányok még nem biztos, hogy sokat mondanak neked ahhoz, hogy valóban tisztán lásd, hogy mennyire fontos szempontokat tartalmaz egy weboldal a vállalkozásodról. Bizony nincs jó megítélése annak, ha nincs hivatalos, rendes domain neved, ha csak egy gmailes e-mail címed van, illetve milyen nagy mértékben viheti el a látogatódat az a kis reklámsáv az oldaladról a saját oldalukra…

Számos üzleti és marketing szempont felsorolása mellett nem elhanyagolható az a tény, hogy mivel nem fizetsz a weboldalad tárolásáért, tehát nem fizetsz a tárhelyért, így nem is fogsz tudni arra az oldalra megfelelő mennyiségű tartalmat gyártani, tárolni, megfelelő minőségű képekkel könnyítve.

Ha már bármilyen lépést is szeretnél tenni a tárhelyed növelése érdekében, már kapásból átléptél fizetősbe.

Ezekről az adatokról részletesen meséltem a webinárunk második részében. Ide kattintva megnézheted.

Fizetős weboldal

Előnyei:

  • megbízható felületen szerkesztheted a weboldalad
  • van itt is olyan weboldal sablon, ami szintén azzal az ún. drag and drop rendszerrel szerkeszthető
  • ide már kell szaktudás, sőt, ajánlott nem teljesen nulla affinitással belefogni a weboldalad megszerkesztésébe, azonban ez előnyt jelent, hiszen itt már komoly üzleti célokat fogsz tudni ezzel megvalósítani
  • a tárhely egy wordpress rendszerrel abszolut kompatibilis, tehát van bőven helyed a szuperérdekes tartalmaid számára
  • ha jobban belemélyedsz a költségekbe, és kiszámolod pontosan (én megtettem!), akkor látni fogod, hogy egy fizetős weboldal éves szinten olcsóbbra jön ki, mint az ún. “ingyenes” – ja és kb. 10x annyi helyet biztosítanak
  • van hozzá e-mail cím, és sok helyen domain név is – igen, a hivatalos verzióból: vallalkozasodneve.hu

Hátrányai:

  • ahogy a nevében is benne van, itt fizetni kell
  • kell hozzá általában szakember, aki a háttérdolgokat keni-vágja, és nem omlik össze, amikor például egy frissítésnél a weboldalad igen
  • kell hozzá tárhelyet keresned

A saját véleményem az, hogy ha komolyan gondolod a vállalkozásodat, akkor adsz erre a dologra. Adsz egyrészt arra, hogy az üzleti életben valóban a minőségi, profi vállalkozások között legyél, másrészt befektetsz pénzt (direkt nem a kiadást írtam), hogy a vállalkozásod működni kezdjen, és általa sokkal több embert érj el, mint nélküle.

A fizetős weboldalak sokkal több funkciót biztosítanak neked ahhoz, hogy a marketingstratégiádat támogasd a weboldaladdal pl. tartalommarketinggel (ahogy ezt én is teszem ezzel a cikkel is). A szakmai hozzáértésedet alátámaszthatod számtalan írással, képpel, nem kell tőle tartanod, hogy ettől belassul majd az oldalad, és hipp-hopp látogatókat vesztenél.

Erről is beszélünk Judittal a webinárunkban, nézd meg az előadást itt.

 

Kötelező elemek egy weboldalon

 

Vannak a szó legszorosabb értelmében kötelező elemek egy weboldalon, melyeket törvényi szabályozás alapján muszáj feltüntetned a weboldaladon. Vannak bizonyos olyan üzleti szempontból kötelező elemek, melyeket pedig nem szabad kihagynod a célod elérése érdekében: ügyfélszerzés.

Nézzük a törvényi kötelező elemeket (impresszum):

  • szolgáltató neve, székhelye, telephelye vagy lakcíme ev-k esetén
  • elérhetőségei: e-mail címe, telefonszáma – az, amelyiken a vevőkkel tartod elsődlegesen a kapcsolatot)
  • ha a vállalkozásodhoz szükséges a nyilvántartásba vétel, akkor annak nyilvántartásba vételi száma, engedélyszáma
  • adószám (ha ÁFA alany vagy)
  • egyes szabályozott szakmákra vonatkozóan érdekképviseleti szerv, kamara, tudományos fokozat, végzettségi igazolás, stb.
  • tárhely-szolgáltató adatai

A pontos törvényt érdemes megnézni, keress rá a google-ön.

Jöjjenek az üzleti szempontok:

  • Rólunk oldal: fontos a mikro elköteleződés szempontjából, hogy személyes írásod magadról szerepeljen a weboldalad egy külön oldalán. Egy stílusos, aktuális fotó rólad és egy kicsit személyesebb fogalmazás a történetedről itt abszolút fontos elemek. Az írásod stílusa igazodjon a vállalkozásod által kialakított nyelvezethez, tegeződve vagy magázódva írj, hűen és következetesen az oldaladon. Vedd figyelembe a célpiacodat, az ideális ügyfeledet és hozzá írd a bemutatkozásodat. Mire lehet ő kíváncsi veled kapcsolatban? Például:
    • Ki vagy te?
    • Mivel foglalkozol?
    • Hogyan dolgozol?
    • Milyen végzettségeid/tapasztalataid/sztorid van az adott szakmában?

AVA tippem: ismered a storytelling művészetét? Hát itt most használhatod nyugodtan! Vess be személyes momentumokat, emberi oldalad megmutatkozását, hogy a bizalmat kialakítsd az olvasódban ezen személytelen kapcsolódás alkalmával.

  • Csapattagok oldal: ha vannak kollégáid, akkor nosza, mutasd be a nagyközönségnek őket! Tegyél fel róluk egy business fotót – ennek hiányában elég kezdésnek egy kulturált fotó is -, írj hozzájuk egy rövidebb, pár soros bemutatkozást, és a munkakörét a cégedben.
  • Szolgáltatásaink oldal: mivel foglalkozol? mik a szolgáltatásaid? ezen a felületen részletezd, hogy miben tudod segíteni ügyfeleid munkáját, mire kínálsz megoldást, milyen területen mik a pontos feladatok, amiket el tudsz végezni. Miben vagy egyedi? Írd le a specifikációdat!

AVA tippem: a szolgáltatások oldal végére mindenképpen tegyél egy CTA, azaz call to action gombot, szöveget. Ne hagyd elmenni a kíváncsi érdeklődődet csak úgy, szó nélkül. Például: Foglalj időpontot nálam egy konzultációra! | Kérj ajánlatot tőlem! | Vedd fel velem a kapcsolatot!

  • Vélemények, referenciák oldal: kiknek dolgoztál már és milyen feladatot végeztél el nekik? Milyen nagy projektekben vettél részt? Vannak díjaid, minősítéseid, érdemeid, kimagasló eredményeid? Ne szerénykedj, ezek bizony fontos információk a leendő vevőd bizalma szempontjából. Ezeket akár a Rólam oldal vagy a kezdőlapod egy szekciójába is beépítheted.

AVA tippem: ha a vélemények, referenciák oldalt külön veszed, akkor a Google-be beírt olyasféle kereső kifejezésekre, mint a “rólad (márkád, céged, saját neved) vélemények”-re rögtön rá fog tudni keresni a Google.

  • Blog oldal: személyes kedvencem! 🙂 Hírek, információk, újdonságok a szakmádról, sztorizás, edukálás, tartalommarketing! Wowwww, jolly joker oldal több szempontból is! Egyrészt a vevőidnek itt tudsz igazán értéket adni az írásaid által, másrészt a Google aktív oldalnak fogja minősíteni a weboldaladat, hiszen rendszeresen frissülő tartalmakat érzékel rajta. Releváns kulcsszavak még előrébb is dobhatják az oldaladat a rangsorban. Arról nem is beszélve, hogy szakmai ismertséget, hozzáértést tudsz az tartalmaid által szerezni magadnak.
  •  Kapcsolat oldal: ide jöjjön egy kapcsolatfelvételi űrlap, amivel egyszerű az üzenetküldés. Ide be tudod tenni az irodád, üzleted címét, Google térképét, nyitvatartási idődet, ügyfélszolgálati telefonszámodat, e-mail címedet, egyéb közösségi média felületeidet. Jó kis összefoglaló oldal a vállalkozásod elérhetőségeiről.

Erről tartottam a 3. webinárt, melyben kifejtem ezeket egy kicsit bővebben. Itt megnézheted.

Most már, hogy tudod, hogy mennyire fontos egy vállalkozásnak a weboldal, és annak gondos megalkotása, ezért itt ideje azon elgondolkodnod, hogy kivel készíttesd el álmaid weboldalát. Várj! Még mielőtt bedobnád a törülközőt, hogy se időd, se energiád napokat, heteket keresgélni a megfelelő weboldal-készítő szakértőt, had ajánljam figyelmedbe az AVA – Aktív Virtuális Asszisztens csapat weboldal-készítés ajánlatát, ami fantasztikus lehetőség azoknak, akik most indulnak az üzleti életben, vagy szintet akarnak lépni az üzleti életben és nincs több százezrük kezdésnek a saját weblapuk létrehozásához.

 

LÉPJ KI TE IS KÖNNYEDÉN A WEB VILÁGÁBA AVA-KÉNT!

Rendeld meg most a neked való weboldal készítési csomagunkat, mellyel professzionális felületen tudsz értéket adni a ügyfeleidnek!

Kattints ide a részletekért!

weboldal ajánlat virtuális asszisztens