Anno, 2013-ban, amikor én kezdtem a VA szakmát, csak a számítógépem, a tapasztalatom, az első ügyfelem és egy nagy adag elszántság állt rendelkezésemre. Semmi más. Se weboldal, se facebook oldal. Semmi.

Tehát, amikor ráakadtam egy 2019-es amerikai felmérésre, amiben a szabadúszók között a virtuális asszisztensek (VA) is szerepeltek, kíváncsian néztem meg, hogy mi változott ebben az elmúlt 6 évben a szakmában. Előre vetítem, hogy bár Amerika jóval előttünk jár a VA szakmát illetően (is), ez a 3 trend, amit most hoztam Neked, az itthoni szakma szereplőire is elmondható.

Ezt a 3 irányzatot, amit most megosztok Veled, a saját és a mentoráltjaim szakmai útja is alátámasztja.

Nézzük hát, mi ez a 3 irányzat:

 

1. A virutális asszisztensek több, mint a fele általános szolgáltatásokat nyújt.

 

Mik ezek? Például adminisztráció, közösségi média felületek kezelése, adatbázis-építés, weboldalak, webshop tartalomfeltöltés, e-mail ügyfélszolgálat – hogy csak párat említsek.

Ezzel semmi gond nincs, hiszen a legtöbb vállalkozásnak, akiket egy VA ki tud szolgálni, vannak ilyen típusú feladatai. Ezek pont azokat az általános vállalkozói feladatokat fedik le, amiket minden vállalkozó utál (kivéve Téged 🙂 ), hiszen elveszi a fókuszt a saját vállalkozása esszenciális területéről, időrabló, unalmas, és valljuk be, még száraz is. Tehát ha te is pont ezeket a szolgáltatásokat nyújtod, akkor biztos, hogy találsz magadnak megfelelő ügyfelet is.

Természetesen a réspiac megtalálása, vagy a speciális terület(ek)re szakosodás mindig kiemeli a VA-t a tömegből, ám, ha most kezded az AVA pályafutásodat, és még ki akarod próbálni magad, vagy ezekben van tapasztalatod, akkor a legjobb kezdés az általános VA szolgáltatások nyújtása.

Minden online konzultációmon, valamint a Mentorprogramomban is azzal kezdünk, ahol épp TE vagy, amilyen tudással, tapasztalattal rendelkezel.

A folyamatos önképzés természetesen kötelező elem egy VA-nak, de azt az aktív vállalkozással párhuzamosan is meg tudod csinálni. Ha találtál olyan területet, ami igazán közel áll a szívedhez, akkor bármikor át tudod alakítani a szolgáltatási palettádat.

AVA tippem: érdemes kevesebb szolgáltatással kezdeni az üzleted, még ha tudsz is mindent, amit egy VA nyújthat, hogy legyen pár hónap elteltével látható szintlépés, fejlődés a vállalkozásodban. 

 

2. A virtuális asszisztensek első ügyfelei általában az addig felépített – privát és üzleti – kapcsolati hálójukból kerülnek ki.

 

Nem, nem a facebookról. Bizony a legelső ügyfelekhez még weboldal sem szükséges, főleg nem fizetett hirdetés. Az első egy-két ügyfél jellemzően a VA előző munkakapcsolataiból, sőt, leginkább a privát kapcsolataiból (rokonok, barátok, távolabbi ismerősök) érkezik.

Ha most felhördülsz, mert nem akarsz az ismerőseid köréből ügyfelet, méginkább tartózkodsz a rokoni szálaktól, akkor megnyugtatásul elmondom neked, hogy én is így kezdtem anno, sőt a mentoráltjaim mindegyike ebből a körből merítette az első ügyfelét. Miért működik ez? Mert nem feltétlenül a testvérednek vagy a férjednek/feleségednek kell bedolgoznod, hanem csak felhívni magadra a figyelmet egy e-maillel, vagy egy privát facebook poszttal, hogy milyen nagyszerű bizniszbe kezdtél, és ha ismernek olyan vállalkozót, akinek te megoldás lehetsz az munkájában, gondoljanak rád, és ajánljanak téged. Ez mindig nyerő stratégia!

 

3. A virutális asszisztensek jellemzően valami fix bevétel mellett kezdik meg szabadúszó tevékenységüket.

 

Egy VA vállalkozás rendkívül alkalmas arra, hogy kiegészítő jövedelmet biztosítson a kezdeti időszakban. A felmérés szerint a VA-k kiemelkedően nagy százaléka mellékesként kezdi a szabadúszást. Gyakran kezdenek bele kisgyerek mellől, még GYES/GYED alatt, illetve meglévő teljes vagy részmunkaidős állás mellett is egy kis saját bizniszbe. Miért is ne?

Az egyik legakalmasabb területek egyike a virtuális asszizstencia, mely lehetőséget ad arra, hogy kiegészítő jövedelmet biztosítson. vagy az üzlet felfutását mellékállásban végezd, amíg elég bevételre nem teszel szert ahhoz, hogy teljes idős vállalkozóvá avanzsáld magad.

Bizonytalan vagy, hogy elindulj-e virtuális asszisztensként? Nem tudod, hogy neked való-e a vállalkozósdi? Van szakmai tapasztalatod irodai területen, de nem tudod, hogy ezt hogyan is tudnád átültetni a virtuális gyakorlatba? Kérj tőlem egy konzultációt, és mindent a helyére teszünk benned! Jelentkezz online konzultációra az alábbi e-mail címen: andrea@aktivvirtualisasszisztens.hu 

A jelentkezésedet követően kiküldök neked egy kérdőívet, melynek kitöltése után a megbeszélt időpontban megtartjuk a konzultációt. 45 perc 8.000Ft (alanyi áfa mentes).

 

VEDD MEG MÉG MA “A NAGY VA BOOM – HOGYAN TEREMTS MAGADNAK ÁTLAGON FELÜLI EGZISZTENCIÁT AKTÍV VIRTUÁLIS ASSZISZTENSKÉNT” CÍMŰ KÖNYVET AJÁNDÉK ÜZLETI TERVEZŐVEL + AVA UNIVERZUM ZÁRT MEGVALÓSÍTÓ CSOPORTTAGSÁGGAL!

A Nagy Va-Boom - Hogyan teremts magadnak átlagon felüli egzisztenciát Aktív Virtuális Asszisztensként