Az utóbbi években eléggé megnövekedett az érdeklődés az otthon végezhető munkák iránt. Legtöbbször a kisgyermekes anyukák keresik a módját, miként tudnák összeegyeztetni a családi életet a pénzkereséssel. Hiszen olyan idillinek tűnik az otthon kényelméből dolgozni. Csakhogy megvannak ennek is az árnyoldalai, de ez egy külön téma.

„Home office” – ban végezhető a virtuális asszisztens munka is, amit vállalkozás formájában végeznek a szolgáltatást nyújtók. Hogyan is indulj el a virtuális asszisztenssé válás útján? Ebben a cikkben, saját példámból kiindulva leírom.

Mikor az ötlet megfogant bennem, hogy én is ezt szeretném csinálni, rengeteg kérdésem volt, amikre kerestem a választ és persze kétely is, hogy alkalmas vagyok-e erre a munkára, hiszen a végzettségem is egészen más, vegyészmérnök lennék.

Elindultam az információgyűjtés útján és kellett egy alapos önvizsgálat is, hogy kitisztuljon: én akarom csak ezt, vagy tényleg alkalmas vagyok virtuális asszisztensnek.

Nézzük meg, hogy én mire jutottam. 

 

AVA_vendegcikk_mi_kell_ahhoz_hogy_va_legyel_zsoffice 

 

Milyen tulajdonságok elengedhetetlenek egy virtuális asszisztensnél?

Mivel ezt a munkát az otthoni környezetben kell végezni, ezért szükséged lesz szervezettségre, hogy fókuszáltan, hatékonyan tudj dolgozni.

Ha leülsz dolgozni, de „jaj lejárt a mosás, ki kell teregetni”, „csak megkeverem az ebédet”, akkor a figyelmed nem teljesen koncentrálódik a feladatra és hamarabb hibázol.

Az idő könnyen szétforgácsolódik, ha egyszerre próbálsz főzni, mosni, elvégezni a házimunkát és az asszisztensi megbízásokat is teljesíteni.

Eléggé alapvető dolog, hogy munkádra igényes, precíz, pontos legyél. Ha otthon a saját dokumentumaid is kupacban állnak és nem vagy az a személyiségtípus, aki szereti a rendszert, akkor érdemes megfontolnod, hogy neked való-e. Persze lehet minden téren fejleszteni a képességeidet, így ha nyitott vagy, akkor bármit meg tudsz tanulni! Ha pedig a tanulásnál tartunk, akkor bizony az is elengedhetetlen a virtuális asszisztens életében, hogy folyamatosan képezze magát és bővítse a tudását!

Nem elhanyagolható tulajdonság még a távasszisztensi tevékenységhez a jó kommunikációs és problémamegoldó képesség sem, hiszen magadnak kell utánajárni a dolgoknak és teljesíteni a feladatokat, amivel megoldást kínálsz az ügyfeleidnek.

 

Milyen ismeretek szükségesek  a kezdéshez?

Biztosan benned is felmerült, hogy milyen programokat kell ismerni, ahhoz hogy elkezdhess dolgozni. Általában a Word, Excel, Powerpoint programokat mindenki ismeri és használja. Véleményem szerint, ha ezen alapok sincsenek meg, akkor érdemes számítógépes képzéssel kezdeni a felkészülést.

Nem szükséges külön speciális programokat ismerni, amit kizárólag virtuális asszisztensek használnak, de vannak, amik megkönnyítik a kommunikációt, időbeosztást, feladatszervezést. Álljon itt néhány példa, ami legyen a tarsolyodban, ha már oda jutsz, hogy szervezni kell a sok teendőt. Projektmenedzsment: Trello, Asana. Időmenedzsment: Toggl. Elektronikus aláírás, szerződéskötés: Hellosign.

A számítógépes tudás mellett számos más is van még, ami jól jön. Nyelvek, marketing ismeretek, grafikai tudás, szakirányú végzettség, mind mind kiemelhet az átlagból. Mindenképpen mérd fel, hogy te miben vagy jó és először azt kínáld szolgáltatásként. Érdemes piackutatást végezni, hogy felmérd, ki mit kínál, milyen ismeretekkel rendelkezik és te mit tudsz majd felmutatni.

 

AVA_vendegcikk_mi_kell_ahhoz_hogy_va_legyel_zsoffice

 

Milyen eszközök kellenek a munkavégzéshez?

Mindenképpen szükséged lesz egy jó számítógépre, vagy laptopra. Az okostelefon kevés lesz ehhez a tevékenységhez, bár sok mindenben segítségedre lehet. Fontos az ügyfél dokumentumairól biztonsági mentést készíteni, erre a célra külső adattárolót lehet használni, de akár felhő alapú mentés is lehetséges. Bár az további adatvédelmi kérdéseket vet fel.

Nyomtatni is elég gyakran kell, tehát nem árt, ha van nyomtatód is.

Van, aki szereti, ha fogják a kezét és szívesen tanul az e téren tapasztaltabbaktól, de van, aki mindennek maga szeret utánajárni. Bármelyik csoportba is tartozol, vannak olyan területek, amikben mindenképpen érdemes tanácsadásra menni. Ilyenek a könyvelői és a jogi tanácsadás. Minden eset más egy vállalkozás indításakor, ezért a te konkrét esetedben érdemes könyvelővel konzultálni, hogy milyen vállalkozási és adózási formát előnyösebb választanod a költségek minimalizálása érdekében. A jogi tanácsadás pedig az ügyfelekkel kötendő szerződések részletei miatt fontos, hogy törvényszerűen tisztázva legyenek a felek jogai és kötelességei. A GDPR néven ismert adatvédelmi törvény kérdéseiben is az erre szakosodott jogász fog tudni segíteni.

Én sok  hasznos információra tettem szert az AVA Univerzum – Virtuális Asszisztens csoportban! Hajrá!!!

 

A cikk írója Kiss Gizela virtuális asszisztens. “2 gyermekes édesanya vagyok,  szlovák nyelven felsőfokon beszélek, vegyészmérnök diplomámat Szlovákiában szereztem. Több területen is dolgoztam a laboratóriumtól kezdve az asszisztensi munkáig. Szívügyem az egészségmegőrzés, prevenció, táplálékkiegészítők, alternatív gyógymódok. Küldetésemnek érzem az emberek segítését a legjobb tudásom szerint. Nagyon szeretek új dolgokat megtanulni, szélesíteni a látókörömet. Erősségem a pontosság és alaposság, jó problémamegoldó és kommunikációs képesség, amit szívesen állítok az Ön szolgálatába”. Ahol felkeresheted Gizelát: e-mail: info@kissgizela.hu, +36 70 319 3702, Weboldal: http://kissgizela.hu/

Érdekel a virtuális asszisztencia, de nem tudod, hogy ezt hogyan is tudnád átültetni a gyakorlatba?

Jelentkezz a Hogyan indulj el a virtuális asszisztens üzleteddel? online alapozó tréningemre, ahol mindenre választ kapsz, sőt! 100%-os gyakorlati tudást és működő technikákat a virtuális asszisztens vállalkozásod beindításához!

2020.03.28-ig elővásárlási kedvezménnyel!

Tovább a tréning részleteihez és a jelentkezéshez >>

Lukáts Andrea Virtuális Asszisztens mentorprogram