Nekem eszem ágában sem volt, hogy vállalkozó legyek! 🙂

Több mint két évtizedig voltam közalkalmazott. Olyan állásom volt, amire mindig is úgy gondoltam, hogy én onnan fogok nyugdíjba menni. Amikor eltelt a 20 évnyi munkaviszonyom, onnantól úgy gondoltam a munkámra, hogy de jó, már a fele megvan a nyugdíjhoz szükséges időmnek! Boldogsággal töltött el és biztonságot adott.

Azután körbe-körbe lengedezett a változás szele. Ha volt egy kis időm, azon gondolkoztam, hogy mi mindent tennék, ha nem kellene éppen a munkahelyemen lennem. Egyre kényelmetlenebb lett az én kis helyem. Eltelt 9 hónap, mire meghoztam a döntést és felmondtam az állásomat.

AVA - Aktív Virtuális Asszisztens Lukáts Andrea vállalkozónők motiváció

Tele voltam izgatottsággal és félelemmel, de tudtam, hogy mit szeretnék csinálni.

Volt két cég, ahol számítottak a segítségemre. Az egyik egy Kft, amit 1,5-2 hónappal a felmondásom előtt indítottak, a másik egy egyéni vállalkozás volt.

Mik voltak a feladataim?

Röviden úgy fogalmaznék, hogy úrrá kellett lennem a papírhalmazok felett. Mindkét cég esetében a tulajdonos igyekezett mindent megoldani. De ahogy a mondás is szól, nem lehet egy fenékkel két lovat megülni.

Ami nagyon pozitív volt és tompított a rám nehezedő terheken, hogy a Kft-vel egyszerre jártunk gyerekcipőben. Mivel ott előttem nem dolgozott asszisztens, ezért abban a szuper helyzetben voltam, hogy saját elképzeléseim szerint építhettem fel az irodai rendszert.

  • Árajánlatokat írtam, vállalkozói szerződéseket, teljesítési igazolásokat. Egyeztetés után számlákat állítottam ki, ehhez kapcsolódóan fénymásoltam a szükséges munkalapot, stb.

 

  • A beérkező számlákat beszkenneltem – Itt említem meg az én kis rendszerem egyik apróságát: digitalizálás után a számla elnevezésében mindig szerepeltetem, hogy mi az eladó/üzlet neve, milyen tétel, áru szerepel a számlán és a számla dátumát. Ha vissza kell keresnem egy számlát, ezek közül az infók közül tuti eszébe jut a kérdezőnek valamelyik ismertető adat. Így elégé megelőlegezhető a sikeres keresés, már a kérdés elhangzásakor.

 

  • Nagyon fontosnak tartom, hogy a számlákat tételesen, egy táblázatban is rögzítsem. Ez már egy kicsit melósabb, de az így készült kimutatás az az eszköz, amivel segíteni tudom az ügyfelem cégét abban, hogy hol lehetne esetleg a kiadásokon csökkenteni. Ez adhat alapot arra, hogy esetleg egy kedvezményes árról tárgyalóasztalhoz üljön a tulajdonos és a beszállító.

 

  • E-mailben és telefonon egyeztettem a partnerekkel, az ügyfelekkel. Képviseltem a megbízóim érdekeit.

 

  • Nyomon követtem a céges határidőket, a számlák teljesítéseinek dátumát.

 

  • Időpontot egyeztettem üzemorvosi vizsgálatokra, tűz- és balesetvédelmi oktatásokra. És még jó néhány váratlanul adódó, megoldandó feladatot elvégeztem.

 

  • Útnyilvántartót is készítettem a céges autókhoz egy szuper, felhasználóbarát program segítségével.

 

  • Miután minden számla, irat 2x-3x megfordult a kezemben, hozzátettem a jelenléti íveket a kialakult kupachoz és eljuttattam a könyvelőhöz.

 

  • Jogosultságot kaptam mindkét esetben, hogy utalásokat regisztráljak a banki oldalukon, majd a cégvezetők jóváhagyásával lezajlott a tranzakció.

 

Amikor már nagyon szépen kialakult a rendszerem és gördülékenyen végeztem a munkámat, akkor megint jött az a bizonyos szellő, hogy változtatni kellene… jött az az érzés, hogy többet szeretnék keresni. Egy segítő beszélgetés eredményeként elhatároztam, hogy azzal fogok pénzt keresni, amit eddig is csináltam!

 

AVA - Aktív Virtuális Asszisztens Lukáts Andrea vállalkozónők motiváció

 

Ezután elkezdtem nézegetni a neten a lehetőségeket. Mit tanulhatok?!

 

Kacsingattam jó nagyokat, határozottakat a rendezvényszervezés felé. Be is fizettem az előleget egy képzésre, de sajnos nem indult el az oktatás. És valószínűleg ez nekem nagyon jól jött. Közben a marketing jellegű dolgokon is gondolkoztam. Azért fogalmazok így, hogy jellegű, mert véleményem szerint a marketing az egy óriási nagy falat. Lehet belőle csipegetni, ezt-azt, de mindig csak utólag derül majd ki, hogy elég volt-e a tudás a feladathoz. Ekkor találtam rá egy rendezvényre. Egy kicsike cukrászdában a Facebook és az Instagram üzleti alkalmazását tanultam. Vagyis erről hallgattam nagyon okos és hasznos dolgokat egy délelőttön keresztül.

Később az interneten felkeltette a figyelmemet egy pénzügyi tanácsadó. Nagyszerű ötleteket kaptam ezekből a videókból a pénzügyekről, pl. fektessük a megtakarításainkat államkötvényekbe. Erre csak azért tértem ki, mert elkezdtem a pénzügyi dolgaimat is más szemmel nézni.

Mivel még mindig a keresgélés fázisában voltam, folyamatosan szakmai, üzleti csoportokban nézelődtem és természetesen megint találkoztam egy nagyon érdekes személlyel.

 

Felfedeztem egy boldogságot sugárzó oldalt. Nagyszerű, rövid videói segítségével változtatgattam a környezetemet, az otthonomat és egyben az irodámat is, ha már homeoffice-ban dolgozok. Mert ha egy anyuka vállalkozásba kezd, az otthonában is rendet kell tartani, rendszerezni, tervezni kell a napjait, heteit, különben maga alá temeti a káosz előbb-utóbb.

 

A ZsOffice Help elindítását a legelső – kis cukrászdás workshop segítette. Tudatni akartam a városomban lakókkal, hogy létezek és szeretnék többet dolgozni. De nem jutottam tovább a ZsOffice Help elnevezésen. A következő üzleti reggelin fogalmazódott meg bennem konkrétan, hogy én VA vagyok tulajdonképpen! Na, ezzel a lendülettel én el is határoztam, hogy ezt a szót itthon ki nem ejtem! A városomban lakók tuti ördögtől valónak fogják gondolni ezt a meghatározást. Néhány hétig ízlelgettem, én magam is szoktam a megnevezést, aztán gondoltam egy jó nagyot. Márpedig én VIRTUÁLIS ASSZISZTENS vagyok! Így fogok kelleni az ügyfeleimnek.

Itt kell, hogy mindenképpen elmeséljem nektek, hogy azt tapasztaltam, hogy a budapesti vállalkozó anyukák sokkal elhivatottabbak a céljaikkal szemben. Befogadóak az új emberekkel szemben. Felnézek rátok az elszántságotok, a nyitottságotok miatt!

Ha hiszitek, ha nem, már kétévnyi történetemen vagytok túl. De számomra a „fekete leves” még csak ezután jött.

Utánaolvastam, hogy milyen applikációk segítik a munkámat. Utánaolvastam ennek is, annak is. Gyűltek az infók a fejemben. Ahogy gyűltek úgy rajzolódott ki nagyon szépen a gyönyörű kép a VA vállalkozásomról. Túl sokat szerettem volna, de nem voltam tisztában a dolgok fontossági sorrendjével és mivel felszínesek voltak még az ismereteim, nem tudtam, hogy merre tovább. Időnként a gyönyörű képemet hullámok csapdosták. Pedig ekkorra már meg tudtam fogalmazni a szolgáltatásaimat is! Nagyon frappánsakat posztolgattam a facebookos üzleti oldalamon, miután megfejtettem, hogy az én ügyfélköröm inkább a facebookot használja. Szépen alakult a követői táborom is, de mégsem tudtam, hogy merre tovább.

 

Ekkor találkoztam Lukáts Andi virtuális asszisztens facebook csoportjával… a következő emlékem az ezzel kapcsolatban, hogy ülök a Hogyan indulj el a virtuális asszisztens üzleteddel” tréningjén Budapesten. Fogom a fejem a sok tennivalótól, és anyagtól amit kapunk, átad nekünk…. Én nem is akartam weboldalt magamnak, úgy tűnik kellene? Ó, még ez is? Az is szükséges lehet? Jajj nekem! 🙂 Sok-sok inspiráló élményben volt részem.
Azt hiszem itt most véget is ér a Hogyan lettem VA történetem.

Ami vár rám én meg őrá (VA vállalkozásomra), hogy az eddig felépített rendszeremet pontról-pontra átnézzünk Andival. Az én feladatom nagyjából annyi lesz eleinte, hogy bizonyos – szabálytalan – időközönként felkiáltsak: tényleg? Nahát, de jó ötlet!

 

Áprilisban indul az AVA – Aktív Virtuális Asszisztens Mentor Program, aminek én aktív résztvevője leszek. Mivel néhány perce döbbentem rá, hogy a történetem most a legérdekesebb pontjánál tart, úgy döntöttem, hogy havonta folytatni fogom.

 

Vár rám 3 izgalmas hónap Andival. Mindent le fogok írni nektek.

Ma egy amerikai sorozatot néztem. Egy elvált anya, lelkesítő beszédet tartott egy csoport nőnek. Azt mondta:

 

Ti lányok, azok lehettek, akik akartok! Figyeljetek egymásra, a többi menet közben megoldódik! Bátorság!

 

A cikk írója Szabó Zsuzsi a ZsofficeHelp virtuális asszisztencia alapítója. “42 éves, kétgyermekes anyuka vagyok. Hajdúszoboszlón élek, a csodaszép fürdővárosban, ahol a vállalkozások zöme a turizmusra és az iparra épül. 21 évig könyvtárosként dolgoztam. Munkakörömből adódóan, mindig is közel állt hozzám az adminisztratív feladatok végzése. 2018-ban indítottam a virtuális asszisztens vállalkozásomat. Örömömet lelem a vállalkozásomban, hiszen céltudatos, eredményorientált munkát végezhetek. A meglévő szolgáltatásaimat idő- és közösségi média menedzsment tanácsadással szeretném bővíteni.” Ahol felkeresheted Zsuzsit: Email: zsuzsannaszaboev@gmail.com Facebook: @zsofficehelp

Felkeltette érdeklődésedet a virtuális asszisztenskedés?

ISMERD MEG AZT A 7 LÉPÉST, AMI ELINDÍT EGY SIKERES VIRTUÁLIS ASSZISZTENS VÁLLALKOZÁS LÉTREHOZÁSÁBAN.

TÖLTSD LE AZ INGYENES „HOGYAN VÁLHATSZ A LEGGYORSABBAN VIRTUÁLIS ASSZISZTENS VÁLLALKOZÓVÁ” ÚTMUTATÓT ÉS KÉSZÜLJ FEL A VÁLLALKOZÓI ÉLETRE!

 

Tovább az INGYENES útmutatóhoz >>

Ingyenesen letölthető virtuális asszisztens útmutató - Lukáts Andrea AVA Aktív Virtuális Asszisztens