Az igazán sikeres vállalkozók egyszerre szeretnének mindent csinálni és főleg egyedül. A saját vállalkozások sok esetben nem csupán a megélhetést biztosítják az adott embernek, de nagyon sokszor úgy is tekintenek rá, mint egy családtagra. Szeretik, „ápolják”, fejlesztik, költenek rá, hasonlatosan ahhoz, mint amikor új gyermek érkezik. Ahogy cseperedik, látszik, hogy kezd önálló lenni, néha már nem is bírunk vele. Ekkor kerülhet esetleg képbe, hogy segítséget hívunk, de először itt is a rokonokhoz fordulunk, majd utána esetleg a baby-sitterhez. A vállalkozás esetében a „baby sitter” lehet átvitt értelemben a virtuális asszisztens. Ahogy a gyermekünket se bíznánk akárkire, egyértelmű, hogy a szemünk láttára növekvő cégünket is szeretnénk jó kezekben tudni.

A virtuális asszisztensek döntő hányada karrierje kezdetén ismerősök ajánlásai alapján kezd el dolgozni. A bizalom itt is, mint minden más szakmában elsődleges.

Összegyűjtöttem pár feladatot, amit akár az első perctől fogva kiszervezhetünk:

Általános ügyfélszolgálati teendők: hívások fogadása és indítása

Ebben az esetben, a VA számára át kell adni az alapvető információkat a cégünkről, termékeinkről. A legelső egyeztetések talán hosszadalmasabbak lehetnek. Azt javaslom, hogy itt ne sajnáljuk az időt és energiát. Nagyon fontos, hogy naprakész és egyértelmű információkat adjunk át, így meg tudjuk könnyíteni a közös munkát.

 

Rendelések összegyűjtése, rögzítése, kiszámlázása

Ha már létező rendszerünk van, amelyet az ügyfelekkel használunk vállalkozóként, akkor ezt mindenképpen meg kell ismertetnünk a virtuális asszisztenssel. Ez lehet egy excel tábla, egyszerűsített lista, bármi, amivel szívesen dolgozunk. Ezt a táblázatot meg tudjuk osztani több emberrel, az erre alkalmas felületen és így egyszerre többen is dolgozhatunk benne. Természetesen a jogosultságok körét is meg tudjuk határozni. Ki az, aki csak olvashatja például, ki szerkesztheti és ki az, aki kommentelhet.

 

Időpontegyeztetés

Nincs is annál bosszantóbb, mint amikor ügyfélként vagyunk jelen, akár egy orvosnál, vagy egy szolgáltatónál és a telefonja egyre csak csörög, csörög. Persze megértjük és meg is lehet érteni, hogy vészhelyzet esetén válaszolni kell. Van azonban egy határ, ami után már egy kissé talán rosszul érezzük magunkat és hiányoljuk a kizárólagos figyelmet. Egy virtuális asszisztens akár a telefonunkat átirányítva, akár egy neki igényelt telefonszámon fogadhatja a hívásainkat. Így nem maradunk le egyetlen fontos hívásról sem, miközben a saját ügyfelünk is tudja, hogy az adott időben csak vele foglalkozunk. Ebben a helyzetben nem egy, hanem számtalan elégedett ügyfelet nyerhetünk.

 

Ez a pár általános feladat a legtöbb kisvállalkozó életében szerepet játszik. Első hallásra nem is tűnnek bonyolultnak, és talán azt sem gondoljuk, hogy sok időt vesz el. Majd én megcsinálom felkiáltással el is kezdjük. Aztán jöhet a felismerés, hogy egész nap el voltam foglalva, a munka pedig nem úgy halad, ahogy szeretném. Minden ügyfél más, nem lehet azt mondani, hogy jó, akkor minden ügyféllel csak 2 percet beszélek és leteszem a telefont. Egy adott ügy lehet, hogy fél órát igényel, egy másikat megoldunk pár perc alatt. Az elsődleges azonban, hogy minden ügyfelünk úgy érezze, hogy az adott pillanatban Ő a legfontosabb ügyfél. Mert sok elégedett ügyfél hozza magával a sikeres vállalkozást is. Szervezzünk ki bátran, egy virtuális asszisztenssel vállalkozásunk szárnyakat kaphat.

 

A cikk írója Kincses Bernadett, az Asszisztenspont virtuális asszisztencia alapítója. “A minőségi munka biztosítása üzleti partnereim számára a küldetésem. Mikro- és kisvállalkozók számára nyújtok adminisztrációs segítséget: többek között az ügyfélkommunikáció, webshopkezelés és általános asszisztencia területén. Célom, hogy a közreműködésemmel a felszabadult idejüket és energiájukat saját vállalkozásuk fejlődésére fordíthassák. Mottóm: siker karnyújtásnyira, vagyis ez a szolgáltatás mindenki számára elérhető a mai online világban, egy olyan biztos befektetés, ami hamar megtérül.Tudom, hogy a cégek számára az önállóan gondolkodó, döntésképes személyek alkalmazása kulcsfontosságú.” Ahol felkeresheted Bernit: weboldal: asszisztenspont.hu E-mail: info@asszisztenspont.hu

Felkeltette érdeklődésedet a virtuális asszisztenskedés?

ISMERD MEG AZT A 7 LÉPÉST, AMI ELINDÍT EGY SIKERES VIRTUÁLIS ASSZISZTENS VÁLLALKOZÁS LÉTREHOZÁSÁBAN.

TÖLTSD LE AZ INGYENES „HOGYAN VÁLHATSZ A LEGGYORSABBAN VIRTUÁLIS ASSZISZTENS VÁLLALKOZÓVÁ” ÚTMUTATÓT ÉS KÉSZÜLJ FEL A VÁLLALKOZÓI ÉLETRE!

 

Tovább az INGYENES útmutatóhoz >>

Ingyenesen letölthető virtuális asszisztens útmutató - Lukáts Andrea AVA Aktív Virtuális Asszisztens