Virtuális asszisztensek, online vállalkozástámogatók.

Ezekkel a kifejezésekkel sok helyen találkozunk, de vajon tudjuk, hogy mit jelent?

Én 2 évvel ezelőtt találkoztam a virtuális asszisztens szókapcsolattal először és azonnal elkezdett érdekelni és jöttek az akkor még megválaszolatlan kérdések.

  • Ki az a virtuális asszisztens?
  • Milyen feladatokat lát el?
  • Miben különbözik egy hagyományos asszisztenstől?
  • Én is foglalkozhatom ezzel?

Ezt követően elkezdtem keresni a válaszokat, amelyben rengeteg fórum, Facebook csoport és oldal állt a rendelkezésemre.

Megtudtam, hogy az online vállalkozástámogatók, olyan személyek, akik virtuálisan támogatják más vállalkozások sikeres működését, mindezt egy megbízási szerződés keretein belül.

Gondoltam miért ne? Ez nekem is mehet, hiszen mindig elég ambiciózus és önálló voltam. Aztán jött egy újabb kérdés.. Vajon elég képzett vagyok ehhez?

Abban az évben fejeztem be a tanulmányaimat kereskedelem és marketing szakon, emellett fél éves tapasztalatom volt a marketing világában és akkor kezdtem önállóan kisebb- nagyobb rendezvények szervezését, vagy a háttér feladatok támogatását. Tervem az volt bőven és akkor úgy gondoltam a rendezvényszervezés áll a legközelebb hozzám, az a pörgés, az a sok ember és ez az, amivel igazán foglalkozni szeretnék.

Közben elkezdtem a tanulmányaimat gazdálkodási és menedzsment szakon, melyet az előtanulmányaimnak köszönhetően két év alatt sikerült abszolválni. Ez idő alatt tovább dolgoztam a korábbi munkahelyemen, ahol számos adminisztrációs tevékenységi körrel találkoztam, a marketing és a rendezvények világa mellett. Közben csatlakoztam egy közhasznú egyesülethez, ahol az ad-hoc munkák mellett megismerkedhettem a pályázatírással és önállóan is kipróbálhattam magam ebben.

Valójában minden jól ment, befejeztem a tanulmányaimat, volt munkám, mindig voltak újabb kihívások, de rájöttem, hogy ez nem nekem való. Ez a mókuskerék, reggel felkelsz, 8-16-ig dolgozol, másnap ugyanez. Aztán egy idő után kezdtek összefolyni a napok. Amikor nem volt rendezvény, akkor az egész olyan monotonná vált. Így ott hagytam az akkori munkám, hiszen tudtam, bennem sokkal több van ennél, sokkal kreatívabb vagyok, a megszerzett tudásomat és tapasztalatomat máshol, más formában is tudnám kamatoztatni.

Aztán újra eszembe jutott: Miért ne lehetnék én is virtuális asszisztens? Majd újra csak a kérdés… Elég képzett vagyok? Van ehhez tapasztalatom?

Ekkor rátaláltam egy webdesigner képzésre. Gondoltam ez az, ami még kell, hiszen így a már meglévő tudásommal és tapasztalatommal egy színes szolgáltatási palettát tudok kínálni ezen a piacon. Elkezdtem a képzést és közben a vállalkozásalapítással kapcsolatos teendőknek is utána jártam, mélyebben beleástam magam a virtuális asszisztensek világába.

 

Blog Banner_AVA_vendegcikk_hogyan_lettem_virtualis_asszisztens_orban_viktoria_lukats_andrea_virtualis_asszisztens_kepzes

 

Végül június 1-én elindítottam vállalkozásomat Eventer Marketing&Design fantázia név alatt. Próbálok segíteni a vállalkozásoknak minden olyan tevékenységben, amely személyes jelenlét nélkül elvégezhető, hiszen nagy gyakorlatom van akár az Excel, akár a Word használatában. Emellett a Facebook és Instagram oldalakhoz kapcsolódó tevékenységekben, hirdetésekben, beállítási és egyéb felmerülő kérdésekben tudok támogatást nyújtani. Aztán ott vannak az arculati elemek logó, névjegykártya, plakát stb., amelyek azok a feladatok, ahol kamatoztathatom kreativitásomat. Ezekkel a szolgáltatásokkal mindenkinek tudok segíteni, akinek csak projekt jellegű támogatás kell, hosszabb távra keress embert, vagy csak pár órára van szüksége valakire.

 

Kérdezhetnéd, na de miben más ez, mintha lenne egy asszisztens melletted?

 

Amennyiben egy virtuális asszisztenst választasz, nem kell munkavállalót keresned és foglalkoztatnod. Itt csak az elvégzett munkáért fizetsz, amit költségként elszámolhatsz. Nem kell irodát fenntartani, nem
kell továbbképzéseket biztosítani, nincs szükség eszközökre. Nincs járulékfizetési kötelezettséged, nem kell finanszíroznod a munkába járást, nincs szabadságpénz, nincsenek kávészünetek. Tudnod kell, hogy megbízható, önálló és precíz munkát végzek, mindezt rugalmas munkaidőben.

Hiszen a legnagyobb siker, az elégedett ügyfél.

A Virtuális asszisztensek egy fantasztikus közösséget alkotnak, hatalmas az összetartás és támogatjuk egymást, ahol csak tudjuk, hiszen mindenkinek más az erőssége, így egymás sikeréhez is hozzájárulhatunk.

Örülök, hogy ehhez a közösséghez tartozhatom!

A cikk írója Orbán Viktória, az Eventer Marketing&Design alapítója. “24 éves vagyok kereskedelem és marketinget, illetve gazdálkodási és menedzsmentet tanultam. Aktív támogatója vagyok mindenféle közösségi megmozdulásnak. Imádok utazni, minden évben felfedezek egy helyet, ahol korábban még nem jártam, emellett pedig szeretem kipróbálni az adott országra, vidékre vagy településre jellemző gasztronómiai különlegességeket. Kikapcsolódásként sétálok vagy horgászom.” Ahol felkeresheted Viktóriát: Facebook: https://www.facebook.com/eventer.design, Instagram: https://www.instagram.com/eventer.design, E-mail: eventer.design@gmail.com

 


Felkeltette érdeklődésedet a virtuális asszisztenskedés?

ISMERD MEG AZT A 7 LÉPÉST, AMI ELINDÍT EGY SIKERES VIRTUÁLIS ASSZISZTENS VÁLLALKOZÁS LÉTREHOZÁSÁBAN.

TÖLTSD LE AZ INGYENES „HOGYAN VÁLHATSZ A LEGGYORSABBAN VIRTUÁLIS ASSZISZTENS VÁLLALKOZÓVÁ” ÚTMUTATÓT ÉS KÉSZÜLJ FEL A VÁLLALKOZÓI ÉLETRE!

 

Tovább az INGYENES útmutatóhoz >>

Ingyenesen letölthető virtuális asszisztens útmutató - Lukáts Andrea AVA Aktív Virtuális Asszisztens