Minden kezdet nehéz… vagy mégsem?

Tudom, hogy félelmetes belegondolni, hogy hogyan fogod tudni egyes egyedül létrehozni, felépíteni, menedzselni a vállalkozásod…de egyáltalán ezek előtt dönteni, hogy valóban belevágj-e vagy sem!

Én is voltam ebben a helyzetben. Váltottam alkalmazottból vállalkozóvá. Imádom. Nem csinálnám vissza, és nem döntenék másképp.
Megosztom veled a gondolkodásmódot, amit alkalmaztam, amikor döntéshelyzetben voltam a váltásnál, valamint hozok pár igen hasznos tanácsot, melyek tisztább képet adnak a virtuális asszisztens vállalkozóvá válásról.
ava-virtualis-asszisztens-vallalkozas-letrhozasa-blog-kepzes-lukats-andrea

A döntéselőkészítés menete

Megosztom veled az én virtuális asszisztens történetem: mellékállásból lettem főállású virtuális asszisztens (direkt nem vállalkozót írtam, mert hirtelen az ember nem válik az egyéni vállalkozói engedélyével vállalkozóvá is). Amikor eljött az idő, hogy felmondjak az akkori 8 órás állásomban, tele voltam kétségekkel: menni fog ez nekem? mi van, ha befürdök? mi van, ha nem lesz mégsem munka? alkalmas vagyok én a saját főnökömmé válni? hogy fog kinézni egy munkanapom? milyen lesz otthonról, egyedül dolgozni? …. és még száz hasonló kérdést fel tudnék neked sorolni.
Viszont döntenem nekem kellett. És mint tudjuk, minden döntésünk helyességét (vagy éppen nem helyességét) utólag tudjuk meg. Tehát döntenem kellett, és sikerült túljutnom rajta a következők segítségével.
A döntésem előtti mérlegelési szempontok, a gondolkodásmódom a következő volt:
  • pro és kontra lista (több/kevesebb pénz, szabadidő, komfortérzet, gyerek, iskola, óvoda, betegek, rohanás, kevesebb stressz….)
  • támogató háttér: család támogatása (nem rá vagy lebeszélés) bármi is történjen
  • végiggondolni: mi a legrosszabb, ami történhet? Mi arra a megoldásom, a vésztervem?
  • mennyire akarom ezt a változást, mit vagyok hajlandó érte tenni most? Esetleg egy ideig feláldozni, míg beletanulok…
  • milyen lesz egy munkanapom / egy hetem / egy hónapom, ha minden a lehető legjobban alakul -> leírni, kiszínezni, lerajzolni, rámeditálni, bármit, ami elképzelhetővé teszi számodra

 

ava-virtualis-asszisztens-vallalkozas-letrhozasa-blog-kepzes-lukats-andrea_2

 

Virtuális asszisztens vállalkozás indítása

Öszeszedtem azokat az alapkérdéseket, melyek megválaszolásával sokkal tisztább lesz a kép a virtuális asszisztens vállalkozásodról, sőt, magadról is:

  1. Mik a lehetőségeim? Mennyit akarok dolgozni?-> vállalkozásban teljes munkaidőben v először részmunkaidőben főállás mellett, családi/élethelyzet, szükségesség
  2. Mi a legjobb jogi/adó forma ehhez a tevékenységemhez? -> ev, KATA, betársulás egy meglévő családi vállalkozásba? Ezt mindenképpen a munka megkezdése előtt intézd el! Kérd ki egy hozzáértő könyvelő segítségét, akivel át tudod beszélni az adózási formákat.
  3. Mik a vállalkozásom sziklaszilárd alapjai?->ez a minimum, amit át kell gondolnod, le kell fektetned ahhoz, hogy kezdeni tudj szabadúszó virtuális asszisztensként. Ha már tudod, hogy kinek, mit fogsz nyújtani, már nem is lesz annyira bonyolult az első ügyfeledet megszerezni:
    • Írd le magadnak egy füzetbe, vagy nyiss egy Word doksit, és határozd meg ezeket:
      • Ki a célcsoportod, az ideális ügyfeled?
      • Milyen szolgáltatásokat tudsz most azonnal önbizalommal, magabiztosan, biztos szakmai tudással kínálni?
      •  Milyen pénzügyi, finanszírozási lehetőségeid, eszközeid vannak, amivel biztosítani tudod a felelős vállalkozás létrejöttét?
      • Milyen indítási költségeid vannak? (munkaeszközök, domain és tárhelyköltségek, stb.)
      • Mennyi időt tudsz azonnal a munkára fordítani?
      • Mennyit akarsz keresni? Figyelni, hogy a vállalkozásnak is vannak ktg-ei, tehát nem a bevételben, hanem profitban (bevétel-kiadás) gondolkozni!
  4. Honnan lesz ügyfelem? -> a legfontosabb kérdés: mit fogsz legelőször megtenni, hogy besétáljon az első ügyfeled? Pl.: Írsz egy emailt a barátaidnak, facebookon aktívkodsz, bemutatkozol, megfogalmazod, hogy kihez kérsz összeköttetést (ideális ügyfeled), megkeresel vállalkozó ismerősöket, akiknek ingyen besegíthetsz ajánlásért, írásos véleményért cserébe…
  5. Alvállalkozóként vagy cégtulajdonosként akarsz dolgozni? -> egyik sem rosszabb a másiknál. Tudd, hogy mi a prioritás neked: több szabadidő, több pénz, rugalmas időbeosztás, nuku főnök (introvertáltaknak szuperideális munkakör)
  6. Kezdj el magadra vállalkozóként tekinteni. Tudod, az milyen? -> nehéz váltani alkalmazottból vállalkozói észjárássá, ezért ezt mindenképpen fejlesztened kell! Ha nem vagy zsigerből vállalkozó típus, ne félj tőle. Egyszerűen tanuld magad kiváló vállalkozóvá!
  7. Kiktől tudok tanulni? -> szakmai továbbképzés, vállalkozói ismeretek, blogok, könyvek, konferenciák, térningek, stb. Jó, ha készítesz magadnak egy önképzési tervet. A terv után pedig körültekintően válaszd ki az(oka)t a szakértőket, akik számodra hitelesek, hozzák az eredményeiket abban, amit tanítanak.
  8. Mit tudsz tanulni? -> mindenekelőtt azt javaslom, hogy vállalkozóként keresd a tanulnivalókat. Mint ahogy már fentebb írtam, ha nem vagy vérbeli vállalkozó, akkor tanuld magad azzá. Kifejezetten virtuális asszisztens vállalkozói utad elkezdésére találsz nálam bőven segítséget, tananyagot. Ha szeretnél egy könnyed, ám tartalmas ebookot olvasni a virtuális asszisztenciáról, a sikeres virtuális asszisztens vállalkozóról, akkor kezdd a Sikeres virtuális asszisztens ebookommal, melyhez munkafüzetet is kapsz (illetve csak ehhez kapható szuper Tervezőcsomagot jutányos áron). Ha szeretnél egy gyorsabb fokozatra kapcsolni, akkor azt is meg tudod tenni az online virtuális asszisztens üzletindító alapképzésemen, melyben 27 videós oktatóanyag, 6 szakmai modul, és még sok-sok bónusz vár.

 

Felkeltette érdeklődésedet a virtuális asszisztenskedés?

ISMERD MEG AZT A 7 LÉPÉST, AMI ELINDÍT EGY SIKERES VIRTUÁLIS ASSZISZTENS VÁLLALKOZÁS LÉTREHOZÁSÁBAN.

TÖLTSD LE AZ INGYENES „HOGYAN VÁLHATSZ A LEGGYORSABBAN VIRTUÁLIS ASSZISZTENS VÁLLALKOZÓVÁ” ÚTMUTATÓT ÉS KÉSZÜLJ FEL A VÁLLALKOZÓI ÉLETRE!

 

Tovább az INGYENES útmutatóhoz >>

Ingyenesen letölthető virtuális asszisztens útmutató - Lukáts Andrea AVA Aktív Virtuális Asszisztens

A cikk írója Lukáts Andrea – Az Adminisztrátor Virtuális Asszisztens vezetője, az AVA-Aktív Virtuális Asszisztens képzési rendszer alapítója, szakmai vezetője. 2013-ban kezdtem el itthon, Magyarországon Virtuális Asszisztensként tevékenykedni. Azóta is egyre sikeresebb VA vállalkozásomat vezetem, melynek keretén belül 2018-ban már csapattagjaimmal együtt egyre több bátor vállalkozónak segítjük mindennapi munkáját. Célom, hogy a magyarországi leendő vagy kezdő VA-knak segítő kezet nyújtsak oktatóanyagaimmal, workshopjaimmal, írásaimmal és az évek során megszerzett tapasztalataim, tudásom átadásával. Legyél Te is AVA!