Képzeld csak el a következő képet:

 

Reggel, ébredés után kikelsz az ágyadból és körbe nézel a szobádban. Azt látod, hogy hatalmas rendetlenség van körülötted. A ruháid szanaszét a földön, papírfecnik szétszórva, pizzás doboz az ágy mellett, pókháló a sarokban és nem ártana felporszívózni sem. Ahogy kilépsz a szobádból azt látod, hogy a ház többi részében sem jobb a helyzet. Az edények mosatlanul állnak halomban a konyhapulton, a szemetesed tele, porcicák mindenhol, a hűtőben sorakoznak a már rég megromlott ételek, piszkosak az ablakok, száradnak a szobanövényeid és ki tudja, hogy mikor volt felmosva utoljára. Szíved szerint kitakarítanál, de egyszerűen nincs rá időd, mert sokkal fontosabb és lényegesebb feladataid vannak a nap során.

 

Olyan dolgok, amelyek sokkal inkább szolgálják a személyes fejlődésed és gyarapodásod. Tanulsz, dolgozol, foglalkozol a családdal, törődsz a megjelenéseddel és az egészségeddel, a hobbidnak szenteled az időd stb. A problémád megoldására kettő lehetőség áll előtted. Vagy kitakarítod te a házat, az imént említett fontosabb dolgok kárára, vagy megbízol valakit, hogy takarítsa ki helyetted. Az utóbbit delegálásnak nevezzük, vagyis felbérelsz valakit, hogy csinálja meg helyetted azt, amire neked nincs időd.

 

A delegálás képessége egy rendkívül fontos erény, amit a lehető leghamarabb el kell sajátítanod, ha azt akarod, hogy a vállalkozásod folyamatosan fejlődjön.

 

Fel kell ismerned, hogy nem rendelkezel elegendő idővel vagy szakmai tudással ahhoz, hogy minden apró, rutinfeladatot te magad végezhess el. Előfordulhat az is, hogy egyszerűen egy-két dologhoz nincs kedved, mert számodra rendkívül megerőltető lenne. (A szövegírás erre kiváló példa.) Azonban, ha ügyesen kiszervezed a rutinfeladatokat, azzal rengeteg időd felszabadul, aminek felhasználásával sokkal több profitot termelhetsz, mint amennyibe a delegálás kerül

 

Hogyan delegálnak a profi vállalkozók?

 

  1. Amikor kiszervezed a feladataidat, akkor mindig tisztában kell lenned azzal, hogy mi a célod vele. Amire nagyon oda kell figyelned, hogy roppant részletességgel kell elmagyaráznod a megbízottadnak, hogy mit is szeretnél pontosan és milyen eredményeket vársz el. Ha ezt nem teszed meg, akkor nem kell csodálkoznod azon, ha nem azt az eredményt kapod, mint amit vártál. Pontosan úgy működik ez, mint a fodrászodnál. Ha csak annyit mondasz neki, hogy „rád bízom magam” vagy „csinálj valami divatosat”, akkor nem kell meglepődni azon, hogy a végeredmény egyáltalán nem fog tetszik.
    Ha nem adod át pontosan, részletekben kifejtve, hogy mit is szeretnél megvalósítani, akkor a megbízottad el fogja rontani a feladatot függetlenül attól, hogy mennyire okos és tehetséges. Pontos instrukciók nélkül nem lesznek képesek elvégezni a dolgukat. Tudd, hogy pontosan mit akarsz és részletekben kifejtve mondd el a megbízottadnak.

 

  1. Vállalkozóként az egyik legkeserűbb pirula, amit le kell nyelned az az, hogy bármennyire is szeretnéd nem vagy képes mindent magad elvégezni, minden egyes apró dolgot az ellenőrzésed alatt tartani. Ha egy vállalkozást vezetsz, akkor vezetővé kell válnod, ennek az első lépése pedig, hogy megtanulsz delegálni. A munkák kiszervezésével szélesíted a hatásköröd a környezetedben. Meg kell értened, hogy összvissza két kezed van, ezzel a két kézzel pedig nem tudsz mindent elvégezni.

    Ha azonban delegálod a feladatokat, akkor többé már nem csak egyetlen ember leszel, akinek két keze van, hanem két, három, öt, vagy akár tíz ember is, akik közül mindenki a te érdekeidet képviseli és a te céljaidért küzd. Egy „hadsereget” hozhatsz létre, amelynek minden tagja a te vállalkozásod fejlődéséért dolgozik. Általuk az üzleted akkor is fejlődik, ha te magad épp nem vagy jelen. Ezért rendkívül fontos, hogy mesteri szinten legyél képes kiszervezni a feladatokat.

 

  1. Amikor megbízol valakit egy munka elvégzésével, akkor soha ne arra figyelj, hogyan végzi a munkát, hanem mindig csak a végeredményre. Miért? Mert biztos lehetsz benne, hogy mások nem úgy állnak neki a feladatoknak, mint ahogy te tennéd. Mindenki másképp gondolkodik, másképp fogna hozzá a munkához és úgy akarja azt elvégezni, ahogy szerinte jó. Te biztosan nem úgy írnád meg azt az emailt, ahogy ő, nem olyan képet választanál a facebook posztodhoz vagy nem azt a szoftvert használnád adatrögzítésre, de ezt el kell engedned. Ne figyeld nagyítóval minden egyes lépésüket, csak a végeredményre figyelj, hogy az mekkora hasznot hoz neked.

    Ha azt érzik az embereid, hogy folyamatosan a nyakukban lihegsz, akkor idegesek lesznek és el fogják rontani a feladatot. Továbbá arról sem szabad megfeledkezned, hogy mások jobban is érthetnek a dolgokhoz, mint te, kreatívabbak és okosabbak is lehetnek nálad. Úgyhogy hagyd őket dolgozni.

 

 

 

 

A delegálás, mint láthattad rendkívül fontos kvalitás, amit ugyan úgy lehet elsajátítani, mint bármely más készséget.

Gyakorlással!

Kezd az apró dolgok kiszervezésével. Az adminisztrációval, az ügyfélkezeléssel, az adatgyűjtéssel vagy az emailek kezelésével. Majd figyeld meg, hogy mennyi szabadidőd megmarad, amit a vállalkozásodra vagy a családodra fordíthatsz.

 

Delegálással egy „hadsereget” hozhatsz létre önmagad és a vállalkozásod számára, akik munkájukkal a te érdekeidet és céljaidat szolgálják.

 

Te is szeretnél egy saját VA vállalkozást?

Akkor csatlakozz a Mentorprogramomhoz:

mentorprogram(kattints a képre)

 

 

 

A cikk írója Szántó Nikolett, virtuális asszisztens, a Virtual Assistants alapítója: “Diplomámat a Debreceni Egyetem Állam és Jogtudományi Karán szereztem, Igazgatásszervező szakon. Az egyik legnagyobb magyar tulajdonú franchise hálózat, a DIEGO Kft. központjában dolgoztam, hálózati igazgatási területen. Jelenleg pedig a megszerzett tudásomat felhasználva, feltörekvő vállalkozások munkáját segítem virtuális asszisztensként. A célom, hogy segítsek, hogy a vállalkozások folyamatosan fejlődhessenek.” Ahol megtalálod Nikolettet: http://www.virtualassistants.hu https://www.facebook.com/VRAssistants https://www.instagram.com/virtualassistants.hu/

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/webmelos/aktivvirtualisasszisztens.hu/wp-includes/functions.php on line 4757